lopende projecten

Crash Course Cultureel Ondernemerschap

Crash Course Cultureel Ondernemerschap voor leidinggevenden van kleine culturele instellingen en zelfstandig ondernemers (ZZP'ers) in de cultuursector. Vroegboekkorting tot 1 april 2017

ATANA in company

De ATANA bestuurders-training in 1 dag - voor bedrijven die hun personeel de tools willen geven maatschappelijk aan de slag te gaan in een bestuur of raad van toezicht.

De Kleurrijke Top 100

De Kleurrijke Top 100 is een lijst van invloedrijke en kleurrijke Nederlanders als antwoord op de huidige top lijsten zoals de Quote500, de top 200 van de Volkskrant en de top 100 van OPZIJ.

De lijst wordt samengesteld door een onafhankelijke redactie die op zoek gaan naar kleurrijke en inspirerende talenten uit verschillende lagen en genres van de samenleving. En mensen kunnen anderen online voordragen. De nummering in de lijst zegt niks over iemand’s relevantie of invloed. De nummer 1 wordt in goed overleg gekozen naar aanleiding van actualiteit en zichtbare invloed (1 t/m 10 is namelijk Media).

Het doel van De Kleurrijke Top 100 is om de media en het bedrijfsleven te inspireren met kleurrijke persoonlijkheden en de link te leggen met een netwerk waar zij niet zo snel toegang tot hebben. Feit blijft dat mensen met een culturele achtergrond achterblijven mbt zichtbaarheid en geen  aansluiting vinden met een relatief wit netwerk.

Wij proberen een brug te slaan tussen verschillende werelden en deze met elkaar in verbinding te brengen. Dit doen wij door de mensen zichtbaar(der) te maken voor bedrijven zodat hun profielen in het vizier komen van headhunters, programmamakers, HR directeuren, sprekersbureau ’s etc.

Wij geloven in een kleurrijke samenleving, de hoofdstad bestaat al uit meer culturen dan de rest van de grote steden in de wereld. Daar moeten wij als Nederlanders trots op zijn en dat moeten bedrijven op een positieve manier benutten en deze generatie op de juiste manier implementeren binnen een eigen bedrijfscultuur.

Onze missie is om diversiteit van een hoogwaardig niveau te bevorderen in alle lagen van de samenleving, maar met name binnen de media (beeldvorming) en het bedrijfsleven (groei, carrière mogelijkheden en invloed).





Als organisatie met jarenlange ervaring in de media branche weten wij dat het diversiteitsbeleid de afgelopen 15 jaar niet heeft gewerkt. Er is een cultuuromslag nodig. Bedrijven en (media) organisaties moeten zich bewuster worden van hun positie en de mindbugs waarmee zij naar de samenleving kijken. De gemiddelde HR medewerker / directeur die ziet een Nederlander met een culturele bagage niet anders dan de rest, maar er is wel degelijk een verschil. Vaak zijn gesprekken al een 1e stap om mensen een kans te geven om zichzelf te presenteren. Wat wij willen is dat bedrijven zich bewuster worden van de kleurrijke samenleving en dit binnen hun eigen bedrijfscultuur toepassen. Maar vaak weten mensen binnen grote bedrijven de doelgroepen niet te bereiken, omdat ze geen affiniteit hebben, geen link en niet weten waar te beginnen om de brug te slaan naar deze verschillende doelgroepen.


terug naar projecten
test