lopende projecten

Crash Course Cultureel Ondernemerschap

Crash Course Cultureel Ondernemerschap voor leidinggevenden van kleine culturele instellingen en zelfstandig ondernemers (ZZP'ers) in de cultuursector. Vroegboekkorting tot 1 april 2017

ATANA in company

De ATANA bestuurders-training in 1 dag - voor bedrijven die hun personeel de tools willen geven maatschappelijk aan de slag te gaan in een bestuur of raad van toezicht.

Audience Development 2013


Audience development richt zich op de relatie tussen podium en haar publiek, met de nadruk op het bereiken én behouden van een nieuw (cultureel) divers publiek. Binoq atana organiseert 2 workshops die zich concentreren op twee essentiële elementen op het terrein van audience development: het vinden en aantrekken van nieuwe publieksgroepen via de marketing én het behouden en bedienen van haar publiek middels de programmering. Doel van de workshops is organisaties te stimuleren nieuwe wegen te onderzoeken om hun publieksbereik te verbreden via marketing en programmering, d.m.v. het ontwikkelen van een aantal praktische en concrete activiteiten voor de middellange termijn.

De workshops kunnen gezien worden als een verdieping van de op 16 en 17 oktober gehouden conferentie Audience Development in Brussel, waarbij in deze sessies de vertaalslag wordt gemaakt naar de praktijk van de Nederlandse situatie.
De workshops zijn inhoudelijk op elkaar afgestemd, maar kunnen ook los van elkaar worden gevolgd worden.

Workshop 1: marketing en publieksbereik

Hoe kan een instelling zijn maatschappelijke positie versterken en een duurzaam groter publieksbereik ontwikkelen? In een tijd van globalisering en kosmopolisme liggen er op dit gebied veel kansen. Zonder af te doen aan de artistieke kwaliteit kan een instelling door ‘de deuren op te zetten’ heel wat winst behalen. Met name door te denken vanuit een optimale productmarkt combinatie.
Docenten:
Ait Moha (Senior Research Manager Motivaction)
Peter Paulsen (manager pricemanagement en business intelligence HEMA)
Workshopleiding:
Esther Eij (docent/organisatieadviseur culturele sector)

Workshop 2: programmering en participatie.

Een sterke stroming binnen de culturele sector stelt dat de kwaliteit en de identiteit van een productiehuis, gezelschap of podium boven alles gaat en dat het publiek daarin mee moet groeien en emanciperen. Lijnrecht daar tegenover staat de beweging die vindt dat er veel meer vanuit de vraag van het (diverse) publiek geprogrammeerd moet worden en dat de makers gestimuleerd moeten worden daarbij aan te sluiten. De kunst is in te zetten op beide: verhogen van de kwaliteit én het vergroten van de publieksdeelname.
Alistair Spalding (directeur Sadler's Wells theatre in London)
Ellen Blom (Cultureel Consultant)
Workshopleiding:
Esther Eij (docent/organisatieadviseur culturele sector)

locatie beide workshops: De Nieuwe Kerk, Amsterdam; Eggertzaal



terug naar projecten
test